Chromowanie podzespołów do motocykla

Chromowane elementy motocykli czy samochodów są widoczne od razu, a po umiejętnym pomalowaniu i zamontowaniu stają się najbardziej widoczną częścią maszyny na której zostały zamontowane. Nic więc dziwnego iż motocykliści, zwłaszcza posiadacze klasycznych, ciężkich maszyn, bardzo często poddają elementy motocykli chromowaniu.

Chromowane części do cięzkich motocykli

chromowanie motocykliChromowaniu poddaje się głównie elementy ramy, widły kierownic oraz same kierownice, a także rury wydechowe i tłumiki. Chromowanie motocykli wykonują jednak tylko najlepsze warsztaty tuningu motocyklowego, gdyż nie jest to zadanie łatwe. Wymaga posiadania dobrego wyposażenia, ale również i doświadczonej, precyzyjnej załogi. Chromowanie może być przeprowadzone na dwa sposoby. Pierwszą metodą jest malowanie elementów za pomocą chromowych farb do stali, które nadają malowanym elementom takiego samego wyglądu jak części chromowane bardziej wymagającymi procesami. Malowanie jest szybszym sposobem na zmianę wyglądu części, a po zaaplikowaniu wierzchniej warstwy lakierów zabezpieczających, jest również trwalsze i odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne. Motocykliści jednak częściej preferują autentyczną metodę chromowania podzespołów, i oddają części do galwanizacji. Taka metoda jest droższa, aczkolwiek części motocykli są pokrywane autentyczną warstwą chromu, która ma niepowtarzalny wygląd, rozróżnialny od razu od chromowej farby.

Galwanizowane części są jednak podatne na zarysowanie i uszkodzenia, dlatego wymagają bardzo dużej i częstej pielęgnacji i ochrony. Wybór metody zależny jest od upodobań i zasobów motocyklisty, choć starzy weterani dróg preferują części galwanizowane, choćby tylko dlatego iż jest to klasyczna metoda na chromowanie podzespołów, używana od wielu lat.