Niedawno zapadła decyzja o zmianie profilu firmy, a tym samym o rozszerzeniu działań na morzu również o transport wielotonowy. Większość naszych kontenerowców nie była jednak wyposażona we własne dźwigi i konstrukcje zabezpieczające, więc była ograniczona do kursów do portów mających dużą infrastrukturę towarową.
Firmy tworzące konstrukcje ze stali
Statki mające własne żurawie i dźwigi załadunkowe nie są jednak rzadkim widokiem, a po dokładniejszym rozpoznaniu sprawy dowiedzieliśmy się, iż wiele takich statków nie posiadało żurawi przed rozpoczęciem kursów transportowych. Możliwe więc było zmodyfikowanie statków, i wyposażenie ich we własne dźwigi, co było tańszą inwestycją niż zakup statków mających takie wyposażenie. Do wykonania montażu dźwigów wynajęliśmy renomowaną firmę, której najbardziej rekomendowaną usługą było specjalistyczne spawanie stali nierdzewnych i węglowych. Z racji iż tym razem firma otrzymała zlecenie na budowę konstrukcji używanej na morzu, musiała wykorzystać do jej budowy stal odporną na korozję i kontakt ze słoną wodą, aczkolwiek będącą na tyle lekką by nie zaburzyć równowagi statku i nie spowodować katastrofy. Nowa konstrukcja została zaplanowana z niesamowitą dokładnością, a każdy etap projektu był z nami dokładnie omawiany i przedstawiany wyczerpująco. Sama budowa żurawi i dźwigów załadunkowych została przeprowadzona równie sprawnie co ich zaprojektowanie.
Każdy statek musiał być oczywiście osadzony w suchym doku na czas budowy wyposażenia, aczkolwiek montaż takowego nie zajął więcej niż tydzień na jeden statek, a z racji iż jednocześnie obsługiwane były trzy jednostki, już po trzech tygodniach wszystkie dźwigi były ukończone i sprawne, gotowe do działania. Po testach wytrzymałościowych zostały one natychmiast oddane do użycia.