radca prawny

Jak wyposażyć kancelarię radcy prawnego?

Odpowiednie wyposażenie biura na wpływ na komfort pracowników i ich wydajność. Niezależnie od tego jaki charakter ma siedziba firmy, powinien panować w niej ład i porządek, a pracownikom powinno się zapewnić wszystkie niezbędne narzędzia pracy. Także w kancelarii radcy prawnego.

Czym zajmuje się radca prawny?

radca prawnyBy przybliżyć temat wyposażenia kancelarii radcy prawnego, warto w pierwszej kolejności przybliżyć jego sylwetkę. Jest osobą, która świadczy pomoc prawną osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym i jednostkom organizacyjnym. Jego praca polega głównie na

  • udzieleniu pisemnych porad i ustnych konsultacji w zakresie prawa,
  • sporządzaniu opinii i ekspertyz prawnych,
  • opracowywaniu projektów aktów prawnych,
  • reprezentowaniu klienta na zasadach pełnomocnictwa,
  • prowadzeniu negocjacji,
  • prowadzeniu obrony w sprawach o wykroczenia, dotyczących odpowiedzialności zbiorowej i postępowaniach dyscyplinarnych,
  • różnego rodzaju roszczeniach,
  • prowadzeniu spraw spadkowych i dotyczących testamentu.

Oprócz wyżej wymienionych funkcji, każdy prawnik zatrudniony w kancelarii może mieć nieco inny zakres obowiązków. Zależy to chociażby od tego jakim prawem zajmuje się dana jednostka. Mimo wszystko, prowadzenie tego typu działalności wiąże się ze sporą ilością dokumentów, które muszą gdzieś znaleźć swoje miejsce.

Akcesoria biurowe i tonery do drukarki

Akcesoria biuroweObecność drukarki, urządzenia wielofunkcyjnego lub kilku jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania kancelarii. Istotny jest porządek w miejscy pracy i odpowiednia organizacja. W jednym, opisanym miejscu (np. w szafie) powinny być przechowywane tusze i tonery oraz pozostałe akcesoria biurowe i papier do drukarek. Nie należy tam umieszczać dokumentów, ponieważ w razie wycieku tuszu mogą ulec zniszczeniu. Pozostałe, bardziej osobiste przedmioty mogą znajdować się w biurkach pracowników.

W jakie meble biurowe zaopatrzyć kancelarię?

meble biuroweOprócz wcześniej wspomnianej szafy, w siedzibie radcy prawnego powinny znaleźć się inne niezbędne elementy wyposażenia. Ważne jest komfortowe stanowisko pracy, na które składa się: duże stabilne biurko, wygodny, regulowany fotel oraz lampka biurkowa. Pomieszczenie powinno posiadać duże okna z roletami lub żaluzjami, by w zależności od potrzeb wpadało do niego światło, ale też nie raziło w oczy. Warto pomyśleć nad zamontowaniem klimatyzacji, zwłaszcza ze względu na oficjalny strój radcy, w którym podczas upałów może mu być po prostu gorąco. Wtedy może się przydać także dystrybutor wody, dobrze jest umieścić go także w poczekalni, by klienci mogli swobodnie napić się wody.

Porządek w miejscu pracy

prawnik podczas sprawy rozwodowejJeśli mamy już odpowiednio wyposażoną kancelarię, warto pomyśleć o zatrudnieniu firmy sprzątającej lub pojedynczej osoby, która zadba o utrzymanie porządku. Oferty takich przedsiębiorstw są bardzo rozlegle – na odkurzaniu i czyszczeniu sanitariatów zaczynając, a na myciu okien i praniu dywanów kończąc. Porządek w kancelarii to element, który pozytywnie wpływa na odbiór firmy przez klientów. By wyjść naprzeciw ich potrzebom niektórzy z radców prawnych decydują się na wygospodarowanie osobnego pomieszczenia dla dzieci, w którym zajmą się zabawą podczas gdy ich rodzice będą na konsultacji. Jest to całkiem dobre rozwiązanie, co więcej w taki sposób nadajemy klientom komunikat, że dbamy o ich potrzeby oraz komfort.


Więcej w tym temacie znajdziemy na:

  • Rzeski-kancelaria.pl – radca prawny i prawnicy z Bydgoszczy i Szubina
  • Lex.pl – portal związnay z tematyka prawną i poradami prawnymi
  • Estaco.pl – firma oferująca meble do biur na wymiar

Podsumowanie

Powyższy artykuł stanowi jedynie propozycję wyposażenia kancelarii radcy prawnego. Najważniejsze, by biuro było zawierało wszystkie niezbędne narzędzia pracy dla pracowników oraz zapewniało komfort odwiedzającym go klientom. Dzięki temu zachęcimy ich do ponownego skorzystania z naszych usług lub skłonimy do polecenia ich znajomym.