Gadżety z nadrukiem stanowią dość ciekawą formę reklamy. Nie zwraca się na ten typ przekazu dużej uwagi. Pod postacią przydatnej rzeczy potencjalny klient może jednak łatwiej przyjąć komunikat o funkcjonowaniu firmy. Nie jest on bowiem nachalny, a poza tym każdy lubi być obdarowywany.
Gadżety z nadrukiem – na co się zdecydować?
Kiedy myśli się nad stosownym gadżetem reklamowym, mogącym pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy oraz jej zaistnienie w danej grupie docelowej, trzeba brać pod uwagę charakter działalności. Gadżety reklamowe mogą mieć bowiem również wielorakie cechy. Gadżety reklamowe mogą być:
- śmieszne
- praktyczne
- smaczne
- atrakcyjne wizualnie
Firma działająca w jednej z dziedzin profesjonalnych w żadnym wypadku nie powinna kupować gadżetów, które są zabawne. Zmniejsza to bowiem drastycznie zaufanie klientów. Nie jest przecież ani trochę spójne z wizerunkiem biegłości w jakiejś dziedzinie. Eko gadżety na przykład sprawdzą się doskonale dla ekologicznego sklepu, ale niekoniecznie będą dobre w branży motoryzacyjnej.
Gadżety reklamowe z nadrukiem do promocji
Odpowiednie dobranie gadżetu jest kluczem do sukcesu. Warto wymienić kilka przykładowych gadżetów, które można zamówić. Te bardziej profesjonalne to chociażby długopisy, notesy, teczki. Są to rzeczy praktyczne i w wielu przypadkach się sprawdzą. Smaczne będą krówki i inne słodycze. Nie sprawdzą się w wielu przypadkach, ale nadają się przykładowo na targi branżowe, aby wyróżnić się wśród konkurencji i pozostawić miłe wspomnienie w pamięci klienta. Gadżety śmieszne natomiast zarezerwowane są dla „luźniejszych” dziedzin działalności. Takie drobiazgi może mieć wykonane przedszkole, szkoła tańca, pani wykonująca stroje dla dzieci. Co natomiast dotyczy atrakcyjności wizualnej, taki charakter mają zazwyczaj dobrze przemyślane koszulki, torby z materiału i inne przedmioty, z którymi ludzie chętnie pokazują się na ulicy. Stanowią dobry pomysł jednak również nie we wszystkich przypadkach. Kiedy jest już decyzja o tym, który z nośników wybrać, pozostaje jeszcze stworzenie atrakcyjnego nadruku. Podstawowym wyborem jest tutaj logo firmy, ale czasami korzystnie może być dodać coś jeszcze, na przykład w przypadku projektowania koszulki z nadrukiem. Dzięki charakterystycznemu sloganowi więcej osób utożsami się z nadrukiem. Wówczas po prostu można mieć większą gwarancję, że będą ją nosić. Grafik freelancer szczególnie powinien zaprojektować jakiś gadżet, który będzie go reklamował na zewnątrz. Jeśli chodzi o wykonanie, nie trzeba się o nie martwić samodzielnie. Firma nie będzie przecież sama zajmować się drukowaniem na koszulkach. Chyba, że działa akurat w tej branży. Na szczęście można w tym przypadku skorzystać z oferty jednego z wielu usługodawców. Istnieją różne rodzaje technik drukarskich. Warto przed ostateczną decyzją zastanowić się, która metoda przedsiębiorstwu najbardziej odpowiada. Koszt wykonania takiej usługi nie jest szczególnie duży, a warto zainwestować. Sporo zależy od wielkości nadruku i tego, na czym ma być wykonany oraz naturalnie od ilości gotowych produktów.
Etykiety samoprzylepne – czy to dobry pomysł?
Niektóre produkty są oznaczane w nieco inny sposób. Mowa o etykietach samoprzylepnych. Czasami może być korzystnie ich użyć. Nie jest natomiast dobrym pomysłem, aby używać w działalności firmowej etykiety do szkła. Wysyłanie komukolwiek alkoholu może budzić bowiem negatywne konotacje. Wyjątkiem jest firma, która produkcją takich napojów się zajmuje. Wówczas tanie etykiety na butelki mogą ją szczególnie interesować. W innym wypadku, użycie takich etykiet należy szczególnie przemyśleć. Etykiety samoprzylepne mogą być jednak naklejone nie tylko na butelki. W tym wypadku trzeba tylko zadbać, aby przedmioty z taką etykietą prezentowały się atrakcyjnie. Tanie etykiety papierowe mogą stanowić pożądany element jako reklama sklepu ekologicznego lub innej działalności związanej właśnie z dbaniem o środowisko.
Dokładniejsze informacje na ten temat są dostępne na:
- Makogift.pl – sklep internetowy posiadający w ofercie eko gadżety z nadrukiem
- Primera – strona internetowa firmy oferującej druk kodów 2d i etykiety logistyczne
- Egospodarka.pl – portal internetowy poświęcony biznesowi i gospodarce
Podsumowanie
Gadżety z nadrukiem lub gustowną etykietą mogą stanowić ciekawy element reklamowy. Należy tylko dopasować je do charakteru działalności.