szkolenia

Jak reklamują się szkoły językowe?

Każda działalność rządzi się swoimi prawami. Z tego względu przekaz reklamowy powinien być dobrze do niej dopasowany. Tylko wtedy bowiem można odnieść pozytywne efekty kampanii.

Szkoła językowa – charakterystyka

szkoła językowaBranża szkół językowych to rynek, na którym panuje dość duża konkurencja. Ludzie coraz chętniej uczą się różnych języków, aby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Poza tym jest to przydatne także w życiu prywatnym. Granice są otwarte i przestrzeń robi się coraz bardziej multikulturowa. Wskazane jest więc, aby móc się dogadać chociaż w najprostszych sprawach po angielsku. Jak wynika z badań, ponad milion dzieci i młodzieży jest posyłanych na zajęcia w szkołach językowych. Jeśli zaś chodzi o dorosłych, uczących się jest trzysta tysięcy osób. Nauka angielskiego oczywiście prowadzona jest najczęściej. Poza tym jednak chętnie korzysta się z możliwości nauki niemieckiego, hiszpańskiego. Nauka francuskiego to także ważna dziedzina. Popularność zyskują także dawniej mniej znane w Polsce języki, jak norweski, portugalski czy chiński. Nauka taka nie jest oczywiście tania. Trzeba wziąć pod uwagę koszty wynagrodzenia nauczyciela, zakupu książek, przygotowania do lekcji. Dodatkowo biznes ten musi się właścicielom opłacać. Różnica w cenie może być jednak znaczna w zależności od tego czy jest to Bydgoszczy, czy Warszawa. W mniejszym mieście najprawdopodobniej będzie taniej.

Systemy roll up i inne reklamy

Systemy roll upWiadomo, na czym polega biznes szkół językowych. Co zrobić, aby dobrze go zareklamować? Jak robią to szkoły? Prawdą jest, że każda z nich ma swoją osobistą strategię. Dzięki temu mogą się wyróżnić na tle innych, a o to przecież chodzi. Ponieważ jednak zasady ich funkcjonowania są mniej więcej podobne, mogą finansować podobne kampanie reklamowe. Dobrą możliwością będzie na przykład folia one way vision. Jest to ten materiał, którym obklejane są szyby autobusów i innych pojazdów. Sprawiają, że od środka można normalnie patrzeć na to, co znajduje się na zewnątrz. Z zewnątrz jednak widać jedynie wielkoformatową reklamę. Podobnym rozwiązaniem jest folia monomeryczna, którą z kolei okleja się najczęściej dostawcze samochody. Nie obkleja się okien, ponieważ nie byłoby nic przez nie widać. Oba te rozwiązania są bardzo dobre w przypadku szkół językowych, bo bardzo widoczne. Szkoły więc chętnie z tego typu możliwości korzystają. Inna możliwość to inwestycja w tradycyjne media. Telewizja czy radio wciąż stanowią dobre miejsce do umieszczenia tam swojego przekazu. Można zdecydować, że będzie to jedynie reklama kierowana na Poznań, a można, w przypadku firmy mającej oddziały w różnych miastach, zdecydować się na przekaz ogólnopolski. Duże znaczenie ma tutaj dobór stacji radiowej czy telewizyjnej, albowiem trzeba dobrać je do grupy docelowej. W przeciwnym razie potencjalny klient nawet nie trafi na reklamę. Szkołom językowym zdarzają się niekorzystne rozwiązania, ale wiele z nich ma często dobry przekaz zaplanowany zgodnie z tym, co chce się osiągnąć.

  • gadżety reklamowe,
  • ulotki i plakaty,
  • nietypowe reklamy pneumatyczne,
  • banery.

Jako dodatek do innych działań może posłużyć system roll up. Używa go wiele przedsiębiorstw oferujących kursy językowe. Nie bez powodu, bowiem to prosty sposób na zwrócenie uwagi na usługi. Nie kosztuje też zbyt wiele, a można umówić się, aby był postawiony w wielu różnych miejscach. Na pewno stanie tam, gdzie firma sponsoruje jakieś wydarzenie czy nagrody. Można też reklamować się nawzajem z przedsiębiorstwem współpracującym. Inne formy reklamy, które często są wykorzystywane to:

Tradycyjne ulotki – czy to wystarczy?

Tradycyjne ulotki Do reklamy można podejść w sposób tradycyjny i interesować się wyłącznie działaniami znanymi od dawna, takimi jak ulotki. Niestety to dziś nie wystarcza. By coś sensownego osiągnąć, trzeba łączyć ze sobą wiele różnych przekazów reklamowych. Robią to często szkoły językowe. Wiedzą bowiem, że konkurencja jest duża i łatwo można zginąć w jej gąszczu. Nie ma co się łudzić, aby biznes dobrze prosperował, trzeba na bieżąco dbać, by było nim zainteresowanie. Trzeba działać i badać efekty swoich starań. Dzięki temu firma istnieje dla klientów. Ulotki zatem nie wystarczą, bo nie do wszystkich trafią. Uzupełnieniem dla działań tradycyjnych muszą być na pewno te podjęte w Internecie.


Więcej informacji można znaleźć na:


Podsumowanie:

Szkoły językowe często dbają o swoją reklamę. Widać to, ponieważ przekazy przez nie wysyłane są skonstruowane w jasny sposób i trafiają do grupy zainteresowanych takimi usługami edukacyjnymi osób.