Każde przedsiębiorstwo istniejące na rynku robi wszystko by pozyskiwać nowych klientów. Najlepszym sposobem na to jest reklama. Reklama jest to komunikat dla odbiorcy o istnieniu danej firmy, o jej ofercie. Zazwyczaj ma namówić do korzystania zdanych produktów lub usług.
Krówki jako słodki pomysł na reklamę.
Krówki z logo firmy to apetyczny gadżet reklamowy, smakołyk zarówno dla klientów jak i pracowników. Takie krówki klient czasem wrzuca do kieszeni, kiedy je już wyjmie, będzie to dobre przypomnienie firmy. Taki przysmak to dobry wizerunki firmy, ukazuje dbałość o klienta. Krówki reklamowe tanio można zakupić poprzez internet. Najważniejszą funkcją takich krówek jest promocja firmy. Krówki z logo firmy to doskonały przekaźnik by umocnić w pamięci markę wśród klientów. Krówki oddziaływają na kilka zmysłów naraz:
- wzrok,
- węch,
- smak,
- dotyk.
Te zmysły wspomagają lepszy przekaz reklamy, a firma kojarzy się z czymś przyjemnym, no bo kto nie lubi krówek.
Dobrze widoczna firma, czyli kasetony reklamowe.
Kasetony reklamowe to nowoczesna forma reklamy, która daje widoczność orz daje możliwość zapamiętania. Najpopularniejsze są kasetony reklamowe podświetlane. Mają taką budowę, że mogą być zamontowane na zewnątrz oraz wewnątrz. Stosowane jest jasne, energooszczędne światło, co sprawia, ze reklama jest bardzo dobrze widoczna nocą. Główne zadanie katonów to:
- reklama,
- informacja,
- zwiększenie profesjonalizmu kreowania wizerunku firmy,
- podniesienie konkurencyjności.
Dobór odpowiednich kasetonów powinien zacząć się od wyboru, tego co ma być na takiej reklamie. Następny dobór dotyczy podświetlenia. Na końcu wybieramy rozmiar kasetonu. Cenna takich kasetonów reklamowych zależy m.in. od:
- rozmiaru reklamy,
- firmy, która ją wykonuje,
- dodatkowych elementów,
- stopnia skomplikowania.
Kasetony świetlne są obszerną grupą produktową. Można wybrać kasetony wielkogabarytowy, jednostronne, dwustronne. Kasetony są bardzo trwałe, często do ich produkcji stosuje się ramy aluminiowe malowane proszkowo.
Stawiając na postęp – social media.
Nikt już nie jest zaskoczonym tym, że firmy prowadzą swoje konta na portalach społecznościowych. Z takich portali korzysta duża ilość osób, więc przedsiębiorstwa robią wszystko, by pokazać się odbiorcom również tam. Jednak niektóre badania dowodzą, że prezentowanie siebie na portalach, wcale nie przestawia się na sprzedaż. Użytkownik portalu, odwiedzając go nie jest nastawiony na kupno, jedyna reklama firm w social media to informacja o firmie, jej produktach, czy usługach. Taki sposób reklamy jest dobry dla firm, które mogą wzbogacić swoja listę adresową czy działają w dziedzinie PR.
Najprostszy sposób na reklamę.
Ulotki są najprostszym oraz najtańszym sposobem na reklamę. Drukiem ich zajmują się duże firmy reklamowe, ale również małe drukarnie poligraficzne. Jeśli firma stawia tylko na reklamę ulotkami, można zastosować wabik na klienta, w postaci rabatu, jeśli dana osoba pojawi się w firmie z tą ulotką. Dzięki ulotce można w łatwy sposób dotrzeć do klientów, ale trzeba z nimi uważać. Zalegające ulotki w skrzynce, czy rozmazane za wycieraczkami samochodów raczej nikogo nie zachęca. Ulotki reklamowe można roznosić samemu, zlecić to innej osobie, a także listonosz może je roznosić za nas. Ulotki również można zostawić w lokalu gastronomicznym, czy sklepie, by klienci tylko lokali mogli się zapoznać z ofertą.
Informacje zaczerpnięte zostały z następujących źródeł:
- Krówki Reklamowe – krówki z logo Twojej firmy
- Kasetony reklamowe Yoobee – sposób na reklamę Twojej firmy
- Marketing.org.pl – strona poświęcona marketingowi
Kilka słów na zakończenie:
Istnieje wiele sposobów na reklamę swojej firmy. Od najtańszych, jakimi są ulotki, aż po kampanie w mediach. Wszystko zależy od wielkości i zasobności przedsiębiorstwa. Dobra kampania, to taka, która łączy kilka sposobów reklamy, co daje lepsze efekty.”