Trudno wyobrazić sobie organizację jakiegokolwiek eventu bez wykorzystywania agencji reklamowej, czy public relations, która pomoże nie tylko w kwestii samej organizacji, ale także odpowiedniej promocji, która jak wiadomo jest kluczem do sukcesu w tej branży.
Rola agencji PR
Wraz ze wspólnikiem prowadziliśmy dla różnych firm usługę związaną z organizacją koncertów, ale także konferencji prasowych i już w pierwszym roku działalności widzieliśmy, że nie dajemy sobie rady na własną rękę z promocją wydarzenia i raczej będziemy chcieli skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, która na przykład działa w branży public relations. Sam na studiach miałem różne zadania związane z marketingiem i pamiętam, że zaproszona była jedna agencja PR z mojego miasta, która bardzo dokładnie wszystkim studentom wytłumaczyła, jaka jest jej rola podczas tego rodzaju wydarzeń. Dobra agencja PR Warszawa odpowiada przede wszystkim nie tylko za organizację wydarzenia od początku do końca, ale także za wszelkie kontakty z mediami na każdym etapie pracy nad projektem. Dzięki temu my jako główny organizator zlecaliśmy wszystkie zadania jednej firmie i na końcu dzieliliśmy wynagrodzenie od klienta. Trudno mi sobie teraz wyobrazić, że jakieś wydarzenie zorganizowane jest całkowicie bez pomocy osób z doświadczeniem w branży PR. Agencja PR ma przed sobą wiele zadań, dlatego musi też zatrudniać wykwalifikowane osoby, które znają się na rzeczy i na prowadzeniu takich akcji.
Agencja public relations sprawdza się świetnie zarówno w przypadku chęci organizowania małych wydarzeń, ale tych bardziej angażujących. W zasadzie w każdej sytuacji się znajdzie, co tylko wpływa na plus dla agencji, która podchodzi do wszystkiego w sposób elastyczny i taki, który zadowoli klienta.